Milers de persones han perdut la vida en el seu camí cap a Europa. Per què trien camins insegurs per arribar a Espanya, en comptes de les alternatives legals i segures?

Sobre el projecte

“El Camí Impossible” vol contribuir a la feina que fan les organitzacions i col·lectius en defensa del dret a migrar i a l’asil de les persones en moviment que busquen refugi a l’estat espanyol. El projecte té per objectiu el reconeixement de la necessitat de Vies legals i segures, impulsant un canvi de percepció en la ciutadania i les institucions. El projecte es fonamenta en quatre dimensions que son la recerca, la formació, la incidència política i la sensibilització.

L’equip de la recerca titulada “Anàlisi dels obstacles a la mobilitat internacional cap a Espanya i la Unió Europea” ha documentat i sistematitzat dades per entendre millor totes les barreres a les que fan front les persones migrades; així com per demostrar que no es possible que les persones migrants arribin a l’estat espanyol de manera legal i segura.
 Aquesta recerca, dirigida per l’Observatori de Dret Públic (IDP) de l’Universitat de Barcelona, doncs, pretén ser una eina de treball i incidència per a persones expertes i/o professionals de l’àmbit de les migracions i l’asil.

Llegir la recerca [CAT][CAST

Llegir el resum [CAT][CAST

En xarxa amb organitzacions i col·lectius, aquest projecte pretén ser una crida a l’acció. Organitzem actes, debats i tallers per presentar la recerca i el webdoc, i participem en espais d’articulació d’accions d’incidència conjuntes, al voltant de la defensa de vies legals i segures per a les persones en moviment.

Actes de difusió

Presentació de la recerca

L’acte de presentació, al Museu Marítim de Barcelona, va comptar amb una taula d’expertes en matèria de dret i migracions, a més dels autors i autores de la recerca: David Moya, director de l’Observatori de Dret Públic- IDP Barcelona, Diego Boza, professor de Dret Penal de la Universidad de Cádiz, Sílvia Morgades, professora de Dret Internacional Públic de la Universitat Pompeu Fabra – Barcelona, Ferran Camas Roda, director de la Càtedra d’Immigració, Drets i Ciutadania de la Universitat de Girona, Sonia Parella Rubio, directora del GEDIME i investigadora del CER-Migracions, amb la moderació de Sonia Ros, directora del projecte.

Presentació del webdoc: El camí impossible

El webdoc es va presentar el 18 de desembre, Dia Internacional de les persones migrants, a l’acte Dret a migrar i refugi, a l’Espai Texas de Barcelona. La presentació va ser a càrrec d’Eileen Truax, guionista del webdoc i periodista especialitzada en migracions. Després de la navegació guiada pel webdoc, va tenir lloc un debat, moderat pel periodista Sergi Picazo, i amb la participació de Patricia Fernández Vicens, de la Coordinadora de Barrios, Diego Boza, de l’Observatori de Dret Públic, IDP Barcelona, Lamine Sarr, del Sindicato de Manteros – Top Manta, David Moya, Director General de Migracions i Refugi de la Generalitat de Catalunya i Sonia Ros Muriel, directora del projecte.

Premsa

Espanya necessita treballadors però els aboca a la irregularitat

TV3

Aliances clau

Finançat per